josessans

Alla inlägg den 1 april 2012

Av Josessan - 1 april 2012 13:11

 


Ny månad, nya tag, nytt liv, nya mål, blablablablabla...

April kan gå och hänga sig: världens sämsta väder, känns så otroligt lång, ingenting händer förutom påsken och blommorna får en att dö av längta till sommaren. Vill att det ska bli Maj för det är en utav mina favorit månader: konserter, vårjackan sätts på, tiden går snabbt då man vet att det bara är en dryga månad kvar tills sommarlovet... Men men, bara 30 dagar kvar -.-


Idag har jag rensat garderoben då mamma ska sälja dem på någon secondhandmarknad, joggat och gjort NO:uppgift. Har fortfarande lite  kvar att göra - men det ska in idag!


Har ni blivit lurade något idag då?

//Josessan

Av Josessan - 1 april 2012 10:19

Jag hatar när folk lovar saker men som sedan inte blir av. - Okej, jag kan också glömma ibland, men detta är ju katastrofaliskt! Kommunen  har lovat nu två år i rad att vara med i Earth Hour och släcka alla gatulampor men det verkar inte gå så bra för dem att hålla det: de glömmde släcka dem det här året också!!! 

Jag blir så sjukt förvirrad... Det är väll inte så svårt att stänga av/inte sätta på några lampor?


För mig är det en tradition och något som hör till att vara med i Earth Hour. Jag släckte lampor, tv:n, drog ur mobiltelefonladdare och annat som drar el. Det får en att verkligen inse och tänka över vad fan gjorde människor förr i tiden när de inte hade elektronikprylar? Hade inte så mycket att göra så jag sommnade i soffan och ibland tittade jag ut genom fönstret för att se om grannarna släckte. Jag tycker att våran lilla by är ganska duktiga ;)


Cheka in Earth Hours hemsida och se coola bilder på resten utav världen som vill göra skillnad! HÄR


//Josessan

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Du har precis trillat in här hos mig, Josessan!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards